خبرگزاری تسنیم
1.32M subscribers
169K photos
56.8K videos
373 files
103K links
ارتباط با ما
@Tasnimcontact
تبلیغات در تلگرام
@planagency
تبلیغات در اینستاگرام
@NardebaneHonar
اینستاگرام
instagram.com/TasnimNews_Fa
توییتر
twitter.com/TasnimNews_Fa
پیام‌رسان‌های داخلی
@TasnimNews
ورزشی
@TasnimSport
جهان تسنیم
@JahanTasnim
Download Telegram
پرواز پاراگلایدرها در آستانه روز ملی خلیج‌فارس

🔹در آستانه روز ملی خلیج‌فارس جمعی از پاراگلایدرسوارهای بندرعباسی بر فراز آب های نیلگون خلیج فارس پرواز کردند.

📸 گزارش تصویری تسنیم را اینجا ببینید
@TasnimNews
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
درگیری در جنین و شهادت ۲ جوان فلسطینی

🔹صبح امروز منابع رسانه‌ای از درگیری شدید میان جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست در غرب جنین خبر دادند.

🔹منابع رسانه‌ای از شهادت دو جوان فلسطینی در غرب جنین واقع در کرانه باختری به دست نظامیان صهیونیست خبر دادند.
@TasnimNews
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
خبرگزاری تسنیم
تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل 🔹به گفته مدیرکل راهداری جنوب استان سیستان‌وبلوچستان حجم خسارات وارد شده به راه‌های اصلی و روستایی بیش از ۳ هزار میلیارد تومان است. 🔹درخواست این روزهای مردم مناطق سیل‌زده بازگشایی راه‌های روستایی و مرمت و بازسازی…
سیل در منطقه دشتیاری سیستان‌و‌بلوچستان

🔹بارش شدید باران طی روزهای گذشته در بخش دشتیاری استان سیستان‌وبلوچستان، باعث وقوع سیلاب، آبگرفتگی خیابان‌ها و معابر و اختلال در عبور و مرور و خساراتی را به این منطقه وارد کرده است.

📸 گزارش تصویری تسنیم را اینجا ببینید
@TasnimNews
آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌ آموزگاری

🔹امکان تکمیل و بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان اولین مرحله آزمون آموزگاری از امروز فراهم و متقاضیان در مهلتی ۴ روزه می‌توانند با مراجعه به سامانه my.medu.ir مدارک خود را جهت ارزیابی، بارگذاری کنند.
@TasnimNews
خبرگزاری تسنیم
فرصت مجدد جاماندگان کنکور در خراسان جنوبی 🔹نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش در خراسان جنوبی: بارش های سیل آسا شب گذشته به برخی راه‌های ارتباطی خسارت وارد کرد و امروز تعداد کمی از داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ به حوزه امتحانی نرسیدند که تیر ماه می‌توانند مجدد…
برگزاری مجدد کنکور در یک منطقه سیلزده

وزیر علوم تحقیقات و فناوری:
🔹در یک منطقه‌ای که به دلیل سیل مشکل پیش آمده بود کنکور را تکرار خواهیم کرد، نگران نباشند.

🔹چند مورد مشکلات و تخلفاتی در کنکور امسال داشتیم برخورد شد که به هیئت مرتبط خود معرفی می شوند.

#کنکور
@TasnimNews
برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو

وزیر صمت:
🔹ما برنامه‌ای گسترده داریم و امسال تلاش خواهیم کرد که ظرفیت تولید را افزایش دهیم.

🔹ما به ظرفیت تولید ۵ هزار خودرو در روز رسیدیم و تلاش داریم که این را حدود ۲۰ درصد افزایش دهیم که خیلی جهش بسیار بزرگی است.

#خودرو
tn.ai/3075442
@TasnimNews
جزئیات انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور

معاون امنیتی _ انتظامی وزیر کشور:
🔹آقای رئیسی دستور دادند تا ۳ میلیارد یورو ظرف ۵ سال در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح قرار داده شود و نیروهای مسلح به سرعت فرآیند انسداد مرز را آغاز کنند.

🔹یک اولویت‌بندی برای انسداد مرزها انجام شده و مسیرهایی که از طریق آن‌ها قاچاق انسان و قاچاق سلاح انجام می‌گیرند در اولویت بوده و در حال پیگیری است که بخشی از این اولویت‌ نیز، مرز افغانستان است.

🔹انسداد مرزها یک طرح جامع است که در چند لایه انجام می‌گیرد، هم به صورت فنس و هم به صورت دیوارکشی و هم سیستم‌های هوشمند کنترل مرزی.
@TasnimNews
رفع ۲۱۲ نقطه حادثه خیز در تهران

معاون عملیات پلیس راهور پایتخت:
🔹پلیس ۲۱۲ محل حادثه خیز را مرتفع کرده است که در سال جدید دیگر تصادف منجر به مرگ را در این محورها نخواهیم داشت.

🔹ین یک هزار و ۲۸۵ نقطه در شهر تهران با استفاده از نور پردازی، برچسب گذاری و نصب بنر آشکار سازی شد تا از وقوع تصافات جلوگیری شود.
@TasnimNews
حمله موشکی ایران باعث سقوط ارزش پول اسرائیل

🔹روزنامه اسرائیلی گلوبز: به دنبال افزایش نوسانات و معاملات ضعیف در تعطیلات عید پسح در اسرائیل ارزش «شکل» (واحد پولی اسرائیل) در برابر ارزهای اصلی جهانی به شدت در حال کاهش است.

🔹«مودی شفریر» استراتژیست ارشد بانک هاپوعلیم: از عوامل کاهش ارزش «شکل» تنش‌های ژئوپلیتیک جاری از جمله حمله موشکی اخیر ایران به سرزمین‌های اشغالی و احتمال عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در منطقه رفح است.
@TasnimNews
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
قائدی بهترین گلزن تاریخ ایران در لیگ امارات

⚽️ مهدی قائدی با گلزنی برای اتحاد کلباء تعداد گل هایش را در لیگ برتر امارات به عدد ۱۳ رساند تا «بهترین لژیونر تاریخ ایران در این لیگ» لقب بگیرد.

⚽️ قائدی در این فصل از لیگ امارات در ۲۱ بازی ۹ گل به ثمر رسانده و ۵ پاس گل داده تا جزو ۵ بازیکن برتر فصل امارات شناخته شود.

⚽️ قائدی با درخشش چشم گیر در اتحاد کلباء «چندین پیشنهاد اروپایی کسب کرده و قصد دارد بعد از پایان دوران قرارداد قرضی اش راهی فوتبال اروپا شود.

#فوتبال
@TasnimNews
تحویل مشعل المپیک به فرانسه

🔹یونانی‌ها در مراسمی در ورزشگاه پاناتینایکوس آتن، جایی که نخستین بازی‌های المپیک در تاریخ معاصر برگزار شد، مشعل المپیک ۲۰۲۴ را به کمیته سازماندهی این مسابقات تحویل دادند. ورود به این مراسم رایگان بود و هزاران نفر در آن شرکت کردند.

🔹مشعل المپیک اکنون به پاریس می‌رود، جایی که المپیک تابستانی از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست ۲۰۲۴ (۵ تا ۲۱ مرداد سال جاری) برگزار می‌شود.
tn.ai/3075419
@TasnimNews
افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

🔹به تازگی گمرک ایران لیست دریافت کنندگان ارز و واردکنندگان عمده کشور را منتشر کرده است.

🔹در این لیست واردات شرکت بازرگانی دولتی حدود ۴۲ درصد و کالای ترخیص شده شرکت پشتیبانی امور دام ۵۳ درصد کاهش یافته است. اما واردات شرکت ماهیدشت کرمانشاه حدود ۱۱۲ درصد و ترخیص اقلام مرتبط با وزارت دفاع ۱۲۳ درصد افزایش یافته است.
tn.ai/3075488
@TasnimNews
کارگر ماهر هم امنیت شغلی ندارد

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی:
🔹با کارگر ماهر و تحصیلکرده ما بخاطر فقدان امنیت شغلی مانند کارگر ساده و بدون تحصیل پس از ۲۰ سال برخورد می‌شود و شان جامعه کارگری با نبود امنیت شغلی زیرسوال است.

🔹بیش از۳۰ سال از تصویب قانون کار و دادنامه ۱۷۹دیوان عدالت می گذرد، ولی می‌بینیم که کارگران قرارداد دائم ندارند و در کارهای با ماهیت مستمر قرارداد موقت بسته می‌شود.
tn.ai/3075413
@TasnimNews
خبرگزاری تسنیم
فوتسال ایران به فینال جام ملت‌ها رسید 🔹تیم ملی فوتسال ایران در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا با نتیجه ۳ (۵) - (۴) ۳ مقابل ازبکستان به پیروزی رسید و فینالیست شد. @TasnimNews
شمسایی: نباید اشتباهات قبل را مرتکب شویم

سرمربی تیم ملی فوتسال:
⚽️ خوشحالم که در دو سال مربیگری‌ام دو بار فینال را تجربه کردم. برای رویارویی با تایلند با تمام تمرکز به زمین ‌رویم که با کمترین اشتباه نمایش خوبی از فوتسال ارائه کنیم.

⚽️ فردا در تایلند تعطیل است و حتماً تماشاگران زیادی برای دیدن این بازی می‌آیند که این موضوع ما را خوشحال می‌کند.

⚽️ با «میگل رودریگو» سرمربی اسپانیایی تایلند همکاریم اما فردا روبروی هم قرار می‌گیریم و حق نداریم اشتباهات دو سال پیش در کویت را مرتکب شویم.

#فوتبال
@TasnimNews
خبرگزاری تسنیم
آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات از ۱۳ اردیبهشت سخنگوی ستاد انتخابات کشور: 🔹انتخابات در ۲۲ حوزه به دور دوم کشیده شده که ۸ حوزه به‌صورت تمام الکترونیک خواهد بود. تهران نیز از جمله‌ی این حوزه‌ها خواهد بود. 🔹تعرفه‌ انتخابات در حال چاپ است و در زمان مقرر ارسال…
چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات رأی دهند؟

🔹کسی که در یک حوزه انتخابیه در مرحله اول انتخابات رأی داده باشد، می‌تواند در همان حوزه انتخابیه رأی بدهد و نمی‌تواند حوزه انتخابیه‌ی مد نظر خود را تغییر دهد.

🔹هم‌چنین کسانی که در دور اول انتخابات در هیچ‌یک از حوزه‌ها رأی نداده باشند، در این مرحله از انتخابات می‌توانند رأی دهند. به‌عنوان مثال، اگر یک فرد در مرحله اول در تهران رأی داده، در دور دوم می‌تواند فقط در همین حوزه تهران رأی بدهد.
@TasnimNews
Samsung HW-B650: A Powerful Soundbar for an Immersive Audio Experience